Τρεις συμβουλές σώζουν ζωές
Άλλη μία χρονιά πέρασε πάλι, άλλη καινούργια ξεκινά απ την αρχή. Οι ισολογισμοί ,οι απολογισμοί δίνουν και παίρνουν σε κάθε επίπεδο ,σε κάθε τομέα. Ποιοί αλήθεια κέρδισαν ποιοί έχασαν, ποιοι θα κερδίσουν και ποιοι θα χάσουν. Τι κέρδισαν τι έχασαν ,τι θα κερδίσουν και τι θα χάσουν; Άραγε χρήματα; άραγε δόξα; ή μήπως αγάπη, ή υγεία ή ακόμα και ζωή; Μόλις επέστρεψα τώρα δα απ το διαδύκτιο, έβλεπα τα στατιστικά στοιχεία ανα τον κόσμο από τα τροχαία ατυχύματα λόγω επαγγελματικού ενδιαφέροντος.
Νοιώθω την ανάγκη όπως είμαι φορτισμένος να βγω έξω και να φωνάζω. Να φωνάξω και τι να πώ; Είναι τόσα πολλά που θα κούραζαν και τον ποιο υπομονετικό ακροατή. Γιατί όταν ακούμε κάτι κακό όλοι νομίζουμε πως αφορά τους άλλους. Λες και εμείς γεννηθήκαμε μόνο για ότι καλό. Έτσι για να είμαι ωφέλιμος μάλλον και λιγότερο κουραστικός θέλω να πω τρεις συμβουλές που σώζουν ζωές. Στους οδηγούς φυσικά.
1. κρατάτε αποστάσεις ασφαλείας. Όλα γίνονται μέσα στον χρόνο και μέσα στο χώρο. Όλοι δυστυχώς υπέρ εκτιμάμε τις ικανότητές μας και τις ικανότητες του αυτοκινήτου μας. Όσο περισσότερο τρέχουμε τόσο περισσότερο χώρο χρειαζόμαστε για να σταματήσουμε. Με κανονικές συνθήκες πρόσφυσης η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου μας ισούται με το τετράγωνο του ψηφίου των δεκάδων της ταχύτητάς μας. παράδειγμα: τρέχουμε με 40 χλμ. χρειαζόμαστε 4Χ4= 16 μέτρα για να σταματήσουμε. Όταν διπλασιάσουμε την ταχύτητά μας, τετραπλασιάζεται η απόσταση που χρειάζεται να το ακινητοποιήσουμε παράδειγμα: με 20χλμ. 2Χ2=4μ. η απόσταση ακινητοποίησης. με 40χλμ. 4Χ4=16 μ. η απόσταση ακινητοποίησης. με 80χλμ. 8Χ8=64 μ. η απόσταση ακινητοποίησης.
2. τηρείτε τα όρια ταχύτητας. Η ταχύτητα ευθύνεται για τουλάχιστον 30% των οδικών δυστυχημάτων και θανάτων.Για κάθε αύξηση 1χλμ/ώρα της ταχύτητας, αντιστοιχεί 3% αύξηση στη συχνότητα των τραυματισμών σε συγκρούσεις και 5% αύξηση του κινδύνου για θάνατο σε ένα δυστύχημα.Οι πεζοί κινδυνεύουν 8 φορές περισσότερο να σκοτωθούν εάν κτυπηθούν από αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα παρά όταν κινείται με 30 χλμ/ώρα. Έχουν λοιπόν σημασία τα όρια 50χλμ για κατοικημένες περιοχές,90χλμ για το επαρχιακό δύκτιο και 130χλμ. για τον αυτοκινητόδρομο. Προσοχή πάλι τα όρια αυτά δεν είναι απόλυτα, μπορεί να μεταβάλλονται με πινακίδες ορίων ταχύτητας προς το λιγότερο.
3. μη παραβιάζετε προτεραιότητες που ορίζονται είτε με φανάρια είτε με διαγραμμίσεις ή με πινακίδες ή ακόμη χωρίς πινακίδες (προτεραιότητα του δεξιού). Όλοι, άλλος λίγο άλλος πολύ έχουμε εμπειρίες ή από μας ή από το οικογενειακό ή ακόμη από το περιβάλλον των φίλων μας. Μια ζωή να σωθεί, θα έχω εκπληρώσει τον σκοπό της ζωής μου αλήθεια!
Χ. ΚΑΡΡΑΣ